Mobile Internet – publicystyka

Teksty publicystyczne, o treści różnorodnej, publikowane na łamach miesięcznika „Mobile Internet”:

  • Jak zyskać atrakcyjność na Facebooku? (nr 7/2013) – jakie działania podjąć (lub nie podejmować), aby profil na FB był bardziej atrakcyjny
  • Spyware, trackware, crapware… (nr 7/2013) – przykłady szkodliwego oprogramowania, z którym możemy się spotkać podczas korzystania z internetu, instalowania aplikacji, kupowania nowego laptopa itd.
  • Gwiezdne klimaty rozrywki (nr 7/2013) – przegląd rynku gadżetów: Netatmo Urban Weather Sattion, gry Angry Birds, DICE+, Voice Activated R2-D2, Mini Talking Chewie
  • Do czego możemy wykorzystać alerty Google? (nr 6/2013) – jak ustawić alert Google i do czego można wykorzystać to narzędzie
  • Mądrość internetowych uniwersytetów (nr 6/2013) – opis i zasada działania uniwersyteckich platform z bezpłatnymi kursami dla internautów – Massive Open Online Courses (MOOCs), np. Udacity, edX, Coursera
  • Podsłuchy i Momoboty (nr 6/2013) – przegląd rynku gadżetów: LG Pocket Photo, BACtrack Mobile, podsłuchy w myszce/listwie zasilającej, pendrive’y Mimoco – Mimoboty
  • Plaga mobilnych reklam (nr 5/2013) – natrętne reklamy mobilne w przeglądarkach, aplikacjach, na pasku powiadomień; recepcja mobilnych reklam, aplikacje, dzięki którym można się ich pozbyć
  • Przyszłościowe zabezpieczenia dla fanów seriali (nr 5/2013) – przegląd rynku gadżetów: Kingston DataTraveler HyperX Predator 3.0, NVIDIA Project Shield, Electromagnetic Shielding Laptop Tray, Quiet Pro, Game of Thrones – gadżety na stronie HBO i od firmy Gear4
  • Przyszłość internetowej przeszłości (nr 5/2013) – archiwizowanie internetu: publicznych stron WWW, Twittera, na Facebooku; inicjatywy globalne i Polskie; problemy związane z archiwizowaniem internetu
  • Strzał w dziesiątkę? Czy nowy system przywróci BlackBerry dawny blask? (nr 4/2013) – opis systemu BB10 i nowych smartfonów Blackberry.
  • Do domu, do odchudzania i na USB (nr 3/2013) – przegląd rynku gadżetów: Flower Power, Desktop Jellyfish Tank, Hapifork, Smart Body Analyzer, Marvel Avangers Flash Drive, The Dark Knight Rises Batman Bust with 16GB USB.
  • Lokalizuj i daj się zlokalizować (nr 3/2013) – usługi i aplikacje do lokalizowania członków rodziny lub znajomych oraz udostępniania własnej lokalizacji.
  • S-F, tetris, czas i elektromagnetyzm (nr 2/2013) – przegląd rynku gadżetów: Star Wars Deatch Star Planetarium, Star Trek Webcam, Tetris Light, Tetris Digital Alarm Clock, QLOCKTWO, Analog Dial Flip Clock, EMP Bags Kit, Blokket Signal Blocking Phone Pocket.
  • Zmierzch ery netbooków (nr 2/2013) – zaprzestanie produkcji netbooków przez czołowych producentów, co to oznacza dla rynku
  • Nie daj się śledzić w sieci (nr 1/2013) – w jaki sposób przeglądarki śledzą aktywność użytkowników, uzywanie wtyczek i ustawień przeglądarek by temu zapobiegać.
  • Czas choinki i zmiany daty (nr 1/2013) – przegląd rynku gadżetów: Star Wars Holiday LightsDIY Millenium Flacon Lego Ornament, Death Star Ornament, Doctor Who Christmas Ornaments, Doctor Who TARDIS String Lights, Basic Marled Tscreen Glove, Speaker Softly Headphone Earmuffs, Ski Gogles with built-in Camera, James Bond Bollinger 007 champagne gift box.
  • Aby logowanie było prostsze… (nr 1/2013) – chronologiczny przegląd systemów uwierzytelniania użytkowników
  • Postanowienia noworoczne – technologia Ci pomoże! (nr 1/2013) – jakie gadżety i aplikacje mogą pomóc w dotrzymaniu najpopularniejszych postanowień noworocznych.
  • Elektronika w zimowym klimacie (nr 1/2013) – co zagraża elektronice zimą. Jaki wpływ ma kondensacja pary wodnej, mróz i działania użytkownika na poprawne działanie urządzeń elektronicznych.
  • Gadżety na zimę (nr 12/2012) – przegląd rynku gadżetów: rękawiczki do obsługi paneli dotykowych, hi-Call, hi-Hat, Gerbing’s Heated Clothing, ogrzewacz do rąk ZIPPO, USB Heated Slippers, USB electric blanket, ValueRays Chair Warmer, Blue Fish USB Heated Mousepad/Hand Warmer, ValueRays Warm Mouse, ValueRays Ward Keyboard Pad, Dyson Hot+ Cool
  • Nie wszystko złoto, co się świeci (nr 12/2012) – szybkie pożyczki w internecie, stawki i oprocentowanie, wady i zalety tego rozwiązania,
  • Pułapka na karcie SIM (nr 12/2012) – dodatkowe menu karty SIM (SIMteligent, go-CARD, SIMextra, Plus Mega), które może generować koszty na koncie – nie każdy bowiem zdaje sobie sprawę, że każdy SMS zwrotny jest płatny.
  • Niewymienne źródła zasilania (nr 11/2012) – trend producentów do montowania w telefonach niewymiennych źródeł zasilania, plusy i minusy tego rozwiązania.
  • Małżeństwo z rozsądku? (nr 11/2012) – proces integracji wyszukiwarek z serwisami społecznościowymi, personalizowane wyniki wyszukiwania, uzależnione od aktywności w serwisach społecznościowych.
  • Nieśmiertelne piksele (nr 11/2011) – przegląd rynku gadżetów: 8-bit Sunglasses, ThinkGeek 8-bit Tie, Takumi Icon Watch, Pikselowy zegar, Pikselowe rękawice kuchenne, Pikselowa mysz komputerowa, NES Mouse Pad, 8-bit Bumper, 8-bit Sleeve, Minecraft Foam Sword&Pickaxe, Łapa „Lubię to!”
  • Komu dolega G.A.S? (nr 10/2012) – syndrom zdobywania sprzętów (gadżetów, akcesoriów), akronim od Guitar Acquisition Syndrome (termin pierwotny), a także Gear/Gadget Acquisition Syndrome. Opis zjawiska, pochodzenie terminu.
  • Czas zdigitalizować komiksy! (nr 10/2012) – źródła zdigitalizowanych i cyfrowych komiksów, sprzęty, na których tabletach najwygodniej czytać cyfrowe komiksy, aplikacje mobilne do obsługi komiksów na poszczególne platformy.
  • Gadżety na odległość (nr 10/2012) – przegląd rynku gadżetów: Parrot AR Drone 2.0, Roachbot 2.0, AquaBotix HydroView, Thermaltake Element Gaming Mouse Cyclone Edition, PowerA Air Flo, Del Key USB Light, Kymera Magic Wand, Social Media Shower Curtain, CyberQ WiFi, FieldCandy Board.
  • Memetyczne dekomponowanie rzeczywistości (nr 10/2012) – czym są internetowe memy, co może stać się memem, gdzie można znaleźć memy, ich żywotność.
  • Przestań się dzielić! (nr 9/2012) – konsekwencje nadmiernego uzewnętrzniania się na serwisach społecznościowych.
  • Do szkoły w klimacie science-fiction (nr 9/2012) – przegląd rynku gadżetów: IRIScan Book 2, LG Mouse Scanner, Point and Click Dictionary, Doctor Who Sonic Screwdriver Universal Remote Control, Kinect Star Wars Xbox 360, Star Wars Keyboard with LCD Touchpad, Bandai Tamagotchi iD L Digital Pet, Furby 2.0.
  • Zanim się włamią i wszystko wykasują (nr 9/2012) – tekst nawiązujący do konsekwencji włamania na konto Mata Honana (przejęcie konta na iCloud i wymazanie wszelkich danych z powiązanych urządzeń Apple’a) – czy była to wina serwisów czy też użytkownika, jakie podjąć działania, by taka sytuacja nie spotkała użytkownika w przyszłości.
  • Nieoficjalne reguły internetu (nr 8/2012) – tekst dotyczący nieoficjalnych reguł internetu, tworzonych przez internautów, głównie na stronach serwisu 4Chan, przede wszystkim na temat reguły 34 – jeśli coś istnieje, to musi być o tym porno.
  • Niebezpieczeństwo skrótowości (nr 8/2012) – jakie niebezpieczeństwa tkwią we współcześnie stosowanych metodach szybszego dostępu do informacji: fotokodach, Bluetooth, NFC czy skróconych adresach WWW.
  • Treści na wolności (nr 8/2012) – opis metod dzielenia się plikami przy wykorzystaniu serwisow scribd.com, issuu.com, slideshare.net, docstoc.com i spoti.pl
  • Gdy nastąpi koniec karty SIM… (nr 8/2012) – co zrobić, gdy dojdzie do uszkodzenia karty SIM, w jaki sposób wyrobić duplikat i jak to wygląda u poszczególnych operatorów
  • Współczesne utrapienie w imię bezpieczeństwa? (nr 7/2012) – kody CAPTCHA – czym są, do czego służą, po co są stosowane, reCAPTCHA, rodzaje kodów CAPTCHA i ich łamanie
  • Perfidia płatnych subskrypcji (nr 7/2012) – opis usługi SMS MT (Mobile Terminated), w której odbiorca ponosi koszty przysyłanych wiadomości
  • Idea Internetu Przedmiotów (nr 6/2012) – idea Internetu Rzeczy/Przedmiotów/Obiektów (Internet of Things), koncepcja Machine-to-Machine i Web of Things
  • Gadżeciarskie sentymenty (nr 6/2012) – retro-gadżety, retro-gaming: konsole, joysticki i inne sprzęty nawiązujące do dawnego designu, do kultowych maszyn i akcesoriów sprzed lat
  • Prześlij dalej (nr 5/2012) – internetowe mistyfikacje i łańcuszki szczęścia, ich przegląd, podstawowe wyróżniki, niebezpieczeństwa, jakie ze sobą niosą
  • Siła zdjęć i społeczności – Pinterest (nr 5/2012) – opis serwisu Pinterest
  • Dobry zwyczaj nie pożyczaj? (nr 4/2012) – przegląd zagranicznych i polskich serwisów pożyczkowych (social lending), opis ryzyka inwestycyjnego i kwestii prawnych/podatkowych z nimi związanych
  • Zwirtualizowane pieniądze (nr 4/2012) – opis wirtualnych środków płatności w grach i w serwisach społecznościowych, opartych na parytecie złota i innych metali szlachetnych oraz Bitcoinów
  • Dla każdego, wedle gustu (nr 3/2012) – opis i przegląd serwisów socialnewsowych, np. tumblr.com, soup.io, kwejk.pl, demotywatory.pl, wykop.pl, digg.pl itp.
  • Technologiczne kalectwo umysłu (nr 2/2012) – wpływ współczesnych technologii na pamięć, koncentrację itd.
  • Nie daj się okraść z tożsamości (nr 2/2012) – w jaki sposób dokonywana jest kradzież tożsamości w internecie, jej konsekwencje
  • Jak nas wykańczają nowoczesne technologie? (nr 12/2011) – jak poszczególne urządzenia mobilne wpływają na zdrowie
  • Pisać każdy może… i publikować też (nr 11/2011) – samopublikowanie w sieci, serwisy do publikowania własnej twórczości
  • Przewodnik po urządzeniach mobilnych (nr 10/2011) – nazewnictwo urządzeń mobilnych
  • Sprzedać, wyrzucić… ale najpierw wyczyścić! (nr 9/2011) – usuwanie prywatnych danych z telefonu przed jego sprzedażą, zabezpieczenie telefonu na wypadek kradzieży
  • Uroki i pułapki porównywania (nr 8/2011) – porównywarki cen, kredytów, ubezpieczeń itp.
  • Geolokalizacyjny ekshibicjonizm (nr 8/2011) – serwisy geolokalizacyjne
  • Ile przetrwają cyfrowe dane? (nr 7/2011) – cyfrowe dane na dawnych i współczesnych nośnikach – ile przetrwają
  • Tablety na wakacje (nr 7/2011) – do czego może się przydać tablet podczas wakacji
  • Tanie latanie – z internetem jeszcze taniej (nr 6/2011) – strony tanich linii lotniczych, porównywarki cen lotów
  • W grupie raźniej (i taniej) (nr 6/2011) – zakupy grupowe, przegląd serwisów, zalety i haczyki
  • Zarabianie przez ankietowanie (nr 5/2011) – panele badawcze, które umożliwiają zarabianie w sieci poprzez wypełnianie ankiet
  • Wi-Fi na lewo (nr 5/2011) – domowa sieć bezprzewodowa, rodzaje zabezpieczeń
  • Polowanie na iPada2 (nr 5/2011) – reportaż z kupowania iPada2 w łódzkich sklepach kilka dni po premierze
  • Uniwersum komórkowych dzwonków (nr 4/2011) – jak zrobić własny dzwonek w telefonie, programy i serwisy internetowe do tworzenia dzwonków, aspekt prawny
  • Klik za klikiem, kampania za kampanią (nr 4/2011) – internetowe kampanie społeczne
  • Technologie w walce o demokrację (nr 3/2011) – jaki udział miały telefony komórkowe czy serwisy społecznościowe w istotnych przewrotach politycznych
  • Co leci w tle? (nr 2/2011) – usługi i aplikacje do telefonów komórkowych do rozpoznawania muzyki
  • Internet is for porn (nr 1/2011) – pornografia i erotyka w Internecie, cyberseks, strony i statystyki
  • Pogoda na internet (nr 12/2010) – serwisy pogodowe w internecie
  • Internauci szukają miłości (nr 11/2010) – internetowe randki, serwisy randkowe
  • Doktor Google lekarzem wszechczasów? (nr 10/2010) – wiedza medyczna z internetu
  • Skąd taka nazwa? (nr 10/2010) – geneza nazw firm i produktów
  • Studenci z sieci (nr 9/2010) – studia realizowane przez internet, studia na odległość, distance learning
  • SMS-y, które wydrenują twoją kieszeń (nr 8/2010) – kosztowne SMS-y Premium Rate, wyszczególnienie numerów i kwot, które przyjdzie zapłacić za ich wysłanie
  • Boom na mobilne oprogramowanie (nr 8/2010) – sklepy z mobilnym oprogramowaniem, Android Market, Apple App Store, BlackBerry App Word, Nokia Ovi, Windows Marketplace itd.
  • Panorama komórkowych osobliwości (nr 7/2010) – różne typy użytkowników telefonów komórkowych
  • Udany romans turystyki z siecią (nr 6/2010) – serwisy turystyczne, zdobywanie informacji o biurach podróży i miejscach wartych odwiedzenia z sieci
  • Fotograficzny boom cyfrowy (nr 5/2010) – dominacja fotografii cyfrowej
  • Show-biznes dla internetowych mas (nr 4/2010) – plotki w Internecie, przegląd serwisów plotkarskich
  • Nabywcza siła społeczności (nr 3/2010) – social shopping, sugerowanie się komentarzami, opiniami i rekomendacjami internautów podczas zakupów
  • Nasza-Klasa na zakręcie? (nr 2/2010) – przyszłość Naszej-Klasy w obliczu popularności Facebooka
  • Miniaturyzacja: gdzie jest granica? (nr 2/2010) – jak daleko może dotrzeć miniaturyzacja urządzeń mobilnych
  • Irytujące aspekty internetu (nr 1/2010) – reklamy internetowe, grafomaństwo, błędy na stronach, różnorodność standardów, użytkownicy
  • Przecięcie zasilającej smyczy (nr 1/2010) – bezprzewodowe zasilanie, innowacyjne technologie
  • Paluchem w ekran (nr 12/2009) – charakterystyka poszczególnych rodzajów paneli dotykowych w urządzeniach mobilnych
  • Telefoniczna kultura powitania (nr 11/2009) – słowa używane po odebraniu przychodzącego połączenia – jakie stosowane są w Polsce, jakie za granicą
  • Chemia na usługach energii (nr 11/2009) – rodzaje baterii stosowanych w telefonach komórkowych i urządzeniach mobilnych, ich prawidłowa eksploatacja
  • Świńska grypa w telefonie! (nr 11/2009) – telefon jako nośnik baterii, aplikacje pomagające uniknąć ognisk choroby
  • Płeć zatracona w sieci (nr 10/2009) – korzystanie z Internetu i kwestia tematyki stron w odniesieniu do kobiet i do mężczyzn
  • Co dzień to święto (nr 10/2009) – wybrane, popularne, mniej lub bardziej sformalizowane „święta” lub „dni”, odnoszące się do telefonów i komputerów (np. Dzień bez telefonu)
  • Komórkowy zdrajca (nr 9/2009) – co telefon zdradza o jego posiadaczu
  • Damsko-męskie dzwonienie (nr 8/2009) – odmienne sposoby używania telefonów komórkowych przez kobiety i przez mężczyzn
  • Gadżetami świat stoi (nr 8/2009) – współczesne gadżeciarstwo
  • Nieoczytani? Nie w Internecie (nr 7/2009) – czytelnictwo wśród internautów, kwestie piractwa
  • Agresywna strona Internetu (nr 6/2009) – agresja i przemoc w Internecie, ofiary i kaci, konsekwencje cyberbullyingu
  • Globalny szał społecznościowy (nr 4/2009) – wzrost popularności serwisów społecznościowych
  • Wikipedia: rewolucja wiedzy? (nr 4/2009) – fenomen encyklopedii tworzonej przez internautów, jej wiarygodność i dynamika
  • Wirtualne zgromadzenia (nr 3/2009) – fora internetowe i listy dyskusyjne, ich użytkownicy i zamieszczane treści
  • Subiektywna historia komórkowa (nr 2/2009) – historia telefonów komórkowych w pigułce
  • Literacka strona internetu (nr 1/2009) – książki i biblioteki w internecie, digitalizacja i kwesta praw autorskich
  • Ergonomiczny, czyli jaki? (nr 12/2008) – pojęcie ergonomii, ergonomia w odniesieniu do telefonów komórkowych
  • Niepełnosprawni w komórkowym świecie (nr 12/2008) – korzystanie ze współczesnych technologii przez osoby niepełnosprawne, akcesoria i usługi, które to umożliwiają
  • Informacje z sieci (nie)wiarygodnej (nr 11/2008) – jakość informacji z Internetu, dezinformacja, fałszywe tożsamości, niebezpieczeństwa podczas surfowania po sieci
  • Prywatność na pokaz (nr 10/2008) – korzystanie z sieci a kwestie prywatności
  • Internetowa lawina informacji (nr 9/2008) – mnogość źródeł internetowych a ocena ich wiarygodności, wyszukiwarki semantyczne, inforozrywka
  • Bezosobowy kontakt w trzech odsłonach (nr 9/2008) – udostępnianie danych w sieci, publiczne rozmowy przez telefon, nałogowe SMS-owanie
  • Pancerna elektronika (nr 8/2008) – urządzenia na najtrudniejsze warunki, klasy odporności sprzętu
  • Zielona telefonia komórkowa (nr 7/2008) – recykling telefonów, proekologiczne działania producentów
  • Mobilizacja potomków Gutenberga (nr 6/2008) – elektroniczne książki na ekranach urządzeń mobilnych
  • Recykling mobilnych śmieci (nr 6/2008) – telefony jako elektroodpady, jak pozbyć się starego telefonu w sposób przyjazny dla środowiska
  • Niezbędnik współczesnego społeczeństwa (nr 5/2008) – wzrastająca funkcjonalność telefonów wpływająca na coraz większe uzależnienie się od nich
  • Jak komórki zdominowały człowieka (nr 4/2008) – wzrastająca rola telefonu komórkowego w życiu człowieka, uzależnienie od telefonu
  • Mobilna rewolucja edukacyjna (nr 3/2008) – m-learning, możliwości zastosowań telefonów komórkowych w sektorze edukacji
  • Komórkowe w(y)padki kierowców (nr 1/2008) – rozmawianie przez telefon komórkowy podczas prowadzenia pojazdów – jakie niesie zagrożenia i z jakimi się wiąże konsekwencjami
  • Internetowa polszczyzna (nr 12/2007) – zmiany w języku polskim, do których przyczynił się internet
  • Dokuczliwa forma przestępczości pospolitej (nr 11/2007) – kradzieże telefonów, rodzaje ubezpieczeń
  • Przyszłość mobilnej biometrii (nr 10/2007) – przegląd systemów biometrycznych, które mogą znaleźć zastosowanie w urządzeniach mobilnych
  • Komórkowy savoir-vivre (nr 9/2007) – analiza przyszłości telefonów komórkowych
  • Quo vadis komórko (nr 8/2007) – spekulacje na temat przyszłości telefonów komórkowych
  • Wirtualnym operatorem być (nr 7/2007) – analiza sektora wirtualnych operatorów telekomunikacyjnych (MVNO)
  • Wierzyć nie wierzyć? (nr 7/2007) – popularne mity związane z używaniem telefonów komórkowych
  • Operatorzy w reklamie (nr 6/2007) – najciekawsze reklamy i trendy w marketingu operatorów telefonii komórkowej
Reklamy